הצעות ביטוח מקיף

כאשר מדובר בביטוח רכב, ישנם שלושה סוגי ביטוח עיקריים שעליכם לקחת בחשבון – ביטוח חובה, ביטוח צד ג’ ומקיף. כל סוג ביטוח מציע רמות שונות של כיסוי והגנה, לכן חשוב להשוות בין הפוליסות שמציעות מבטחים שונים לפני קבלת החלטה. פעולה זו תבטיח שתקבלו את העסקה הטובה ביותר האפשרית ואת הכיסוי המקיף ביותר עבור הרכב שלכם, הביטוח המקיף הוא, ע"פ רוב, הרכיב ה"כבד" ביותר מבחינת עלויות ולכן יש לבקש מספר הצעות ביטוח מקיף ולהשוות ביניהן.

מהו ההרכב של הביטוח המקיף

הביטוח המקיף מורכב מבסיס ביטוחי עליו ניתן להוסיף תוספות ושירותים ע"פ צרכי ורצונות המבוטח וע"פ עלות הפוליסה אותה הוא מוכן לשלם. כאשר פונים לסוכנויות ביטוח בבקשה לקבל הצעות ביטוח מקיף סביר להניח כי התשובות תהיינה בעלות רמת שונות גבוהה מבחינת הכיסויים הכלולים בפוליסה ובהתאם עלות הביטוח הנדרשת.

בכל הנוגע לביטוח מקיף, חשוב להשוות בין ההצעות השונות המוצבות בפנינו על מנת לבחור את הטוב ביותר. לדעת אילו תוספות ושירותים יש לכלול בפוליסה חיונית על מנת לקבל החלטה מושכלת. אנחנו לא צריכים רק לקבל את כל מה שמוצע, אלא לבקש שההצעה תכלול בדיוק את מה שמעניין אותנו. כך נוכל להבטיח שנקבל מספר הצעות לביטוח מקיף הכוללות את אותו סל תוספות ונוכל להשוות ביניהן כמו שצריך.

דוגמאות להרחבות לביטוח אותן יש לבקש לכלול או להסיר מהצעות ביטוח מקיף:

ביטוח שמשות מיועד לכסות על שבר שמשות הרכב ואינו מהווה חלק אינטגרלי מפוליסת הביטוח המקיף אלא תוספת קבועה. מי שאינו חושש לשבר שמשות יכול לוותר על רכיב זה ולהוזיל את פוליסת הביטוח המקיף שלו. גם ביטוח מערכת שמע אינו מהווה ע"פ רוב חלק אינטגרלי מפוליסת הביטוח המקיף, בוודאי לא כיסוי מלא עבור מערכת שמע שעלותה אלפי שקלים. מי שברשותו מערכת סטראו ישנה וזולה או לחילופין מערכת תקולה אשר אינו חושש לגניבתה יוכל לוותר על כיסוי זה במסגרת פוליסת הביטוח המקיף ולחסוך עוד קצת. תוספות פופולאריות נוספות אותן נוהגים להכניס סוכני הביטוח לפוליסות הביטוח המקיף הן: ביטוח גרירה ורכב חלופי במקרה תאונה.

לכאורה לא קיים קשר בין פוליסת הביטוח המקיף ובין ביטוח החובה אולם מומלץ לערוך את שני הביטוחים אצל אותו סוכן ביטוח, דבר שיקל על חידוש הביטוח ואף עשוי להוזיל אותו מעט. הצעות ביטוח מקיף רבות ניתנות תחת הנחה מצד הסוכן כי גם ביטוח החובה ייערך דרכו ובמקרים בהם בוחרים להפריד בין הסוכן של ביטוח החובה ובין זה של המקיף עלול הדבר לגרור עליה במחיר הביטוח המקיף.

כיצד בוחרים אילו הרחבות לכלול בהצעת ביטוח מקיף?

בחירת ההרחבות הנכונות לביטוח המקיף הנה פעולה אשר יכולה להוות הבדל בין ביטוח מקיף משתלם וביטוח שלא יכסה אירוע ביטוחי ועל כן לא ישתלם כלל. על המבוטח הפוטנציאלי לנסות ולמפות את הסיכונים העיקריים ולכסות עצמו בפניהם. רבים יעדיפו שלא ליטול שום סיכון ויבחרו בהצעות ביטוח מקיף הכוללות כיסוי מקסימאלי (כיסוי בפני גניבה, שריפה, גניבת מערכת שמע, ביטוח גרירה, ביטוח שמשות, רכב חלופי, ביטוח ההשתתפות העצמית ועוד) תמורת פרמיה מעט גבוהה יותר. אחרים יבכרו ליטול סיכונים נמוכים כגון השתתפות עצמית גבוהה או ביטוח מערכת השמע עד לגבול של 250 ש"ח למשל. מי שברשותו רכב ישן ולא אטרקטיבי ייתכן אף שיבחר שלא לבטח את רכבו כלל בביטוח מקיף ויסתפק בביטוח צד ג'. בסופו של יום, בחירת ההרחבות להצעות ביטוח מקיף הוא עניין של מידת הסיכון אותו מוכן המבוטח ליטול על עצמו אל מול מחיר הפוליסה אותה הוא מוכן לשלם.

Scroll to Top