הסבר על סוגי ביטוח רכב

רכישת ביטוח רכב יכולה להיות תהליך מבלבל, במיוחד אם אינכם מכירים את סוגי ביטוח הרכב השונים הקיימים. לפני קבלת החלטות, חשוב להבין את המטרה וההבדלים בין כל סוג של כיסוי. מאמר זה ייתן הסבר על סוגי ביטוח רכב מקובלים ומה מבדיל ביניהם, כך שתוכל לקבל החלטה מושכלת לגבי איזה מהם הכי מתאים לך.

בישראל נהוגים שלושה סוגי ביטוח רכב, ביטוח חובה, ביטוח מקיף וביטוח צד ג'. כל אחד מביטוחים אלו מספק כיסוי בפני סוג אחר של נזקים אשר כולם קשורים, בסופו של דבר, לשימוש ברכב. בהמשך המאמר תמצא הסבר על ביטוח רכב בחלוקה לסוגי הביטוחים שפורטו.

מהו ביטוח חובה לרכב

הידעתם שמדינת ישראל יש חוק שמחייב בעלי רכב לרכוש ביטוח חובה? חוק זה נקרא חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים והוא נועד להבטיח כי כל בעלי הרכבים יהיו מוגנים כראוי מפני כל תאונת דרכים אפשרית. על ידי ביטוח חובה זה, בעלי רכב יכולים להיות סמוכים ובטוחים שהם יקבלו פיצוי כספי אם יהיו מעורבים אי פעם בתאונה, חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים (הפלת"ד) קובע כי על כל הנהגים לרכוש ביטוח חובה כדי להגן על עצמם ועל נהגים אחרים מפני הפסדים כספיים שנגרמו מתאונות דרכים. חוק זה נועד לספק לנפגעי תאונות דרכים את התמיכה הכלכלית הדרושה להם, תוך הגנה על הנהגים מפני עלויות והוצאות מיותרות. ביטוח חובה לרכב מסייע להבטיח שכל מי שנמצא בכבישים יוכל להישאר בטוח ומוגן.

נהיגה ברכב ללא הביטוח הדרוש היא עבירה פלילית חמורה ועלולה לגרור קנסות ואף עונשי מאסר, החוק מחייב כל בעל רכב לרכוש ביטוח חובה. ביטוח רכב חובה נועד לכסות הוצאות רפואיות, פיצוי בגין סבל נפשי וכאבים ופיצוי כנגד אובדן ימי עבודה או אי יכולת להשתכר. חברות הביטוח מחשבות באופן שונה את עלות פוליסת ביטוח החובה לפי שקלול נתוני הרכב (שנת ייצור, סוג רכב ועוד) ונתוני הנהג והעבר הביטוחי שלו (עבירות תנועה, תביעות ביטוח קודמות ועוד). יש חשיבות רבה לעבר הביטוחי של הנהג לכן נהגים בעלי עבר ביטוחי נקי, ללא תביעות ביטוח בשלוש השנים האחרונות, וללא עבירות תנועה ושלילות רישיון יזכו להנחה ולעלוליות פוליסות ביטוח חובה טובות יותר. השאר את פרטיך באתר ותוכל לקבל הצעת ביטוח רכב חובה במחיר אטרקטיבי.

ביטוח רכב מקיף

ביטוח רכב מקיף נועד לספק כיסוי למגוון מקרים שעלולים לגרום נזק לרכב שלך. זה מכסה כל דבר, החל מגניבה ושריפה, ועד לנזק שנגרם על ידי רכב אחר או אפילו אסונות טבע. פוליסת ביטוח מסוג זה נועדה להגן עליך ממגוון רחב של סיכונים פוטנציאליים, כך שתוכל לנהוג בראש שקט, עצם רכישת פוליסת ביטוח רכב מקיף כמו גם אופי הכיסויים הכלולים בה נתונים לשיקול דעתו של המבוטח וכפופה לשיקוליו וניהול הסיכונים של המבטח, ביטוח מקיף מעניק ראש שקט לבעל הרכב ולנוהג בו במגוון רחב של כיסויים. חשוב להתאים ביטוח רכב מקיף לסוג הרכב ולנהגים ולכן יש לבצע סקר שוק ולהשוות לא רק מחירים כי אם גם את תנאי הפוליסה והיקף הכיסוי. אתר ביטוח רכב מספק לך באתר מידע רחב ועשיר על ביטוח מקיף. לעתים חשוב להרחיב את הפוליסה כדי לקבל מענה לצרכים ייחודיים כמו רכבי יוקרה, רכבי אספנות ועוד. התאמת ביטוח רכב הקיף תעניק לבעל הרכב והנוהגים ברכב שקט נפשי ונסיעה בטוחה, ביטוח מקיף מפצה את בעל הרכב במגוון נזקים העלולים לקרות לרכבו או לרכב של אדם אחר, כלומר, הביטוח כולל בתוכו גם ביטוח צד ג'. הביטוח מגן על בעל הרכב במקרים כמו נזקי תאונה, גניבת הרכב, שריפה, נזקים הנגרמים מזנקי הטבע ומקרים נוספים בהתאמה אישית.

ביטוח צד ג'

ביטוח צד ג' הוא חלק חשוב מביטוח רכב. זה מגן עליך מפני הנזק הכספי שנגרם לצד שלישי במקרה של תאונה עם הרכב שלך. ביטוח מסוג זה מכסה כל נזק לרכוש שייגרם לצד שלישי וכן כל הוצאות משפטיות שעלולות לנבוע מהאירוע. ביטוח צד ג' חיוני לכל מי שבבעלותו מכונית ונוהג בה בכבישים ציבוריים, שכן הוא יכול לסייע בהגנה עליך מפני הוצאות משפט ונזקים יקרים, ביטוח צד ג' נכלל לרוב בביטוח מקיף אך ניתן לרכוש אותו בנפרד מהביטוח המקיף, לרוב כאשר מדובר ברכבים ישנים אותם לא נהוג לבטח בביטוח מקיף. ביטוח רכב צד ג' מעניק כיסוי ביטוחי כאשר נהג הרכב המבוטח פוגע ברכוש השייך לגורם צד שלישי. הביטוח מכסה גם הוצאות משפטיות ולכן מומלץ לכל בעל רכב לרכוש אותו ולקבל כיסוי ביטוחי חשוב זה. פוליסות הביטוח משתנות בין חברות הביטוח ויש הרחבות רבות אותן ניתן לרכוש. כאשר בוחרים בפוליסת ביטוח רכב צד ג' יש להשוות בין החלופות השונות מבחינת מחיר ורמת הכיסוי.

ביטוח צד ג' נועד להעניק לבעל הרכב כיסוי בגין גרימת נזקים שגרם עם רכבו לרכוש צד שלישי. במקרה בו בעל הרכב פגע עם רכבו ברכב של אדם אחר או ברכוש תדאג חברת הביטוח לפצות את הצד השלישי בגבולות האחריות הנקובים בפוליסה.

Scroll to Top